Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 26 oktober 2010

toalettbesök.

En sak jag märkt av med graviditeten är att jag inte längre har samma regelbunda toalettbesök ,för att omskriva det i ett mindre brunt ord ;) Jag vill ha regelbunda, dagliga besök till toaletten vad gäller nr 2 men icke. Så idag när det kändes som om jag skulle gå sönder tog jag o hotade ändan med microlax. Köpte en kur men då serru blev det fart där bak. Så tur för mig så slapp jag använda microlaxet. Men ganska jobbigt att behöva tänka på vad man får i sig bara för att man vill kunna gå på toa som vanligt. Men jag ska iaf försöka dricka mer vatten och så blir det att baka bröd så man kan stoppa i lite fibrer o andra saker. Har nämligen hittat ett recept hos Underbara Clara som jag måste testa!

3 kommentarer:

Catharina sa...

Hahaa, nu fick jag mig ett litet skratt här framför skärmen:) Mumsa på med fibrerna du och fortsätt hota med microlax så ska det nog gå gå bra:P Kram kram

Fru Torgé sa...

hehe jaa lite humor måste man ju bjuda på :D

Kristin sa...

Kan tipsa om att dricka 15-20ml lactulos el dophalac varje morron om du inte får ordning på magen. Det fick jag göra sista månaderna. Ta det i lite juice el lik. så är det lättare. Väldigt sött men helt ofarligt så funkar magen bättre. Köps på apotek. Och ja, du verkar fattat veckoräkningen. :)

testa www.familjeliv.se oxå det är en nyttg(ibland för nyttig) sidan /kram