Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 1 januari 2011

Quiz om Sixten.

Jag och Andreas har ordnat en liten tävling. Den som vinner får äran att sitta barnvakt åt Sixten ;)

Fråga 1.
Vem är Sixten mest lik?
1. Tommy (vän till Andreas)
X. Fjant
2. Herr Nilsson

Fråga 2.
Hur lång tid efter att Sixtens fötts tar det innan farmor RoseMarie kommer på besök?
1. inom 24 timmar
X. inom en vecka
2. mer än en vecka
Bubblare: hon kommer inte då hon har åkt vilse för hon har så mycket tårar i ögonen.

Fråga 3.
Hur lång är Sixten när han föds?
1.  upp till 49 cm
X. 50-51 cm
2. 52 cm eller längre

Fråga 4.
Vilken hårfärg kommer Sixten att ha?
1. vacker blond som sin far
X. mystiskt mörk (kan även kallas råttfärgat) som sin mor
2. röd som en morot
Bubblare: skallig som Tommy.

Fråga 5.
Vad kommer ingå i Andreas kommande tatuering som hyllar Sixten?
1. hjärta, banderoll och dalahäst
X. apa, stork och banderoll
2. handavtryck, banderoll och hjärta

Fråga 6.
Vilket datum föds Sixten på?
1. innan 15 mars
X. 16-24 mars
2. 25 mars eller senare

Fråga 7.
Hur tar Andreas förlossningen?
1. svimmar
X. stabil
2. ligger knockad i ett hörn då Maria fått nog av pepp!

Utslagsfråga: Gissa Sixtens vikt!

Lycka till! :)

12 kommentarer:

Anonym sa...

1. X
2. X (bubblaren gör att det blir inom en vecka annars hade det nog varit inom 24 h)
3. X
4. 1
5. X
6. X
7. X

Ser fram emot vinsten:)
Kram Pernilla & Victor

Pernilla sa...

oj, missa ju utslagsfrågan:) 3670 g kanske :) Pernilla & Victor

rosemarie sa...

1.världens sötaste så klart
2.1!!!
3.1
4.x
5.2
6.x närmare bestämt 19/3
7.x
Utslagsfråga 3149g
Vinsten är vår !! Farmor&Farfar

Catharina sa...

Klart man hänger på. Vem vill inte passa Sixten liksom:)

1. X
2. X
3. X
4. 2
5. 2
6. 2
7. X

Lille Sixten kommer att väga 3710g:)

Underbara frågor förresten,hahaa! Kram på er båda!

Malin of the Moors sa...

Oki, here goes... Sixten får förbereda sig på lite Mockfjärdsgos!

1. Det måste vara 2, Sixten kommer självklart att vara en minimonkeyman. ;-)

2. En farmor borde LÄTT dyka upp inom 24 timmar (12 kanske till å med?!) så det blir 1.

3. x

4. Mystisk mörk, utan tvekan. Det har ju Herr Nilsson. Alternativ x alltså.

5. Jag spinner vidare på Herr Nilsson-tråden och svarar x.

6. Jag tror han vill bli välgräddad. Svar: 2.

7. Som en filbunke, x.

Utslagsfrågan: Herr Nilsson är ju inte så bamsig. 3007 gram.

Nu, gott folk, vinner JAG. :-)

Kramisar "moster" Malin.

Kristin sa...

Oki jag är ju inte din riktiga släkt men iaf nästa ingift där ;) så jag tar första steget för resten av klanen Kosjanov

1: 2
2: 1
3: 1 Jag vet ju hur det var för mig, min syster hade gärna kommit timmen efter att vi anlänt nere på bb!
4: 1
5: 2 (hoppas jag)
6: X
7: X

utslagsvikt : 3122g

Emmy :) sa...

1. X
2. X
3. 1
4. X
5. 2
6. X
7. X
8. 3490

Anonym sa...

Ok... Här kommer en kvalificerad gissning från oss. Facit är en annan benämning på denna rad...

1. X ( fast det är ju nästan samma svar som 1)
2. X ( det skulle ju egentligen inte utesluta bubblaren... Tur farsan kör....)
3. 2 ( ganska exakt 52 faktiskt. De långa armarna däremot.)
4. X ( men även här en blandning av bubblaren. Kanske ögonbrynen tar fart här)
5. X ( blir besviken om det är något annat)
6. 2 ( 26:e mars 18:13)
7. X ( skulle egentligen vilja svara alla tre. Går det? Inte? Nähä, då kör vi på x)

Utslagsfråga: 3066 ( men han äter upp sig som To... Jag menar far sin...)


Jocke & Magdalena - the winners

Anonym sa...

1.2
2.1
3.x
4.2
5.2
6.x
7.x

Utslags frågan. 3240g

Kram moster Anita

Pelle sa...

2
1
1x
x
2
x(17e`)
1 2
Bäst att helgardera vissa, men det blir nog som engelska matcher där en dröpsäker match går åt pipan, bara för att bottenlaget har inget att förlora och inte har några nerver och därför vinner.
Utslag: 3975 gram(helen)3136 gram(pelle)= medel 3555 gram(förslag).

Se till att han är rumsren om vi vinner förstapriset.

Hälsningar pelle o helen

Mamma Lotta sa...

1. Herr Nilsson,en liten apunge
2. inom en vecka
3. 50-51 cm
4. röd som en morot, hoppas jag
5. handavtryck, banderoll och hjärta
6. följer du Emmy så blir det innan 15 :e
7. jag tror han svimmar
Sixten kommer att väga strax över 3 kg

Lina sa...

Hoppas ni har det bra uppe i huvudstaden:)jag hänger också på frågesporten;)

1.1
2.x
3.x
4.1
5.2
6.x
7.x
Utslagsfråga:3444g

Se nu till så att Andreas lär Sixten vilket lag som är det bästa fotbollslaget:)
Annars ska jag å Emil lära Sixten det:)

Kram Lina