Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 3 mars 2011

Vecka 38

Idag var vi till MVC och mätte magen och fick lyssna på hjärtljuden. Mitt blodtryck var bra 110/70. SF-måttet var 35 cm, lite över normalkurvan men där har jag ju legat hela tiden. Sixtens hjärtljud låg på 144, precis som förra gången :) Fick känna på huvudet och det går fortfarande att rucka på det så han är inte fixerad. 

Vi fick prata lite om hur vi tror det kommer bli och barnmorskan tyckte att vi verkade väl förberedda och redo att ta emot vårt barn.

Nästa gång vi ska ses är den 18:e  men jag hoppas Sixten har bestämt sig för att komma ut redan då. Nästa vecka ska jag dit på öppen mottagning och kolla blodtrycket igen. Men sixten ska du inte ta o komma kring den 11:e? Det vore väl bra? :)

3 kommentarer:

Lisa sa...

Vi håller samma sf-mått iallafall, samma för mig :)

rosemarie sa...

Har varit i babyaffären de hade ingen mobil, men hon trodde att det skulle komma in så jag ska gå dit igen. Barbalakan hade de iallafall kanske vill Sixten ha det?? kram kram

Maria @ Sixtens mor sa! sa...

åh hoppas de får in mobilen :) Den är så himla söt. annars får vi väl börja leta efter en annan :) svårt när man snöat in på en speciell dock..

kraaam