Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 23 mars 2011

Besöket på MVC

Imorse var jag iväg till MVC för min vanliga koll av blodtrycket. Denna vecka var det öppen mottagning, så man går dit och sitter o väntar på sin tur och kan få vilken barnmorska som helst. Idag fick jag en jag aldrig träffat förr. Hela besöket börjar lite snett då hon först inte hittar mig i systemet, sen gick det inte att öppna min journal. Det kändes ju lite skumt. Sen tog hon blodtrycket och fick pumpa upp den delen man har runt armen flera gånger innan hon sa att mitt blodtryck låg på 140/80. Vilket är en ganska bra höjning från förra veckan. Vet inte om det var för att hon tog det så skumt eller om det stämmer. Iaf så ville hon även kolla urinen o se om det var nån äggvita eller protein i den. Var bara små spår så de tyckte det inte var något att oroa sig för MEN hon säger ändå att om jag får ont i huvudet, flimmer för ögonen och/eller ont i övre delen av buken så MÅSTE jag ringa förlossningen direkt. För då kan jag ha havandeskapsförgiftning :/ Läskigt! Så jag får se till att vila mkt nu ;) Kan ju aldrig skada..  Tyvärr så kollade hon inte Sixtens hjärtljud eller kände om han var fixerad. Brukar de alltid erbjuda sig att göra men inte denna tant. Aja på tisdag ska jag träffa min vanliga barnmorska om jag fortfarande är gravid det vill säga..

Efter besöket ringde jag Andreas och sen blev det ett besök på jobbet. Skoj att se hur de har det :) Gick runt i gallerian där jobbet och MVC ligger och kände ett sånt sug efter att shoppa nya kläder. Men det får nog vänta tills jag vet vilken storlek som kommer gälla framöver.

Vaknade ju imorse vid 4 och var vaken till 5:15 Sen när klockan var 7 och Andreas skulle upp kände jag att oj så trött jag är. Fast jag behövde ju oxå gå upp då. Känner av förvärkar eller vad man kallar, så kanske är något på G? :D hoppas!!!!

4 kommentarer:

Emmy sa...

Ditt blodtryck är helt ok. En sån höjning kan tyda på att förlossningen drar igång mycket snart!

Behöver absolut inte va HF.

Maria @ Sixtens mor sa! sa...

jaa jag hoppas att det är det som är i görningen :)

rosemarie sa...

ja hoppas de så vi alla slipper mera väntan:) Hoppar till lite var gång telefonen ringer å tänker, kanske nu..... kram kram å ta de nu lungt o va rädd om dig:)

Maria @ Sixtens mor sa! sa...

Rosemarie: Mmm han verkar vilja överraska, ingen Sixten än iaf..

ha en bra dag!

kraam