Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 18 mars 2011

Bäst före 5 April.

Idag var vi till MVC och kollade lite olika värden. Allt såg bra ut. Mitt blodvärde (järnet) låg på 118 men det beror på att jag slutat att ta järntabletter. Fast barnmorskan tyckte att det var ett bra värde trots allt. Sixtens hjärtljud låg på 146, även det var bra. Mitt SF-mått för vecka 40 blev 36 cm, växer 0,5 cm per vecka. Kurvan såg bra ut.

Vi fick även ett slutdatum för graviditeten. Har han inte kommit innan den 5 April så sätter de igång det hela då. Skönt att ha ett datum som sätter punkt för graviditeten. Innan dess ska vi till MVC två gånger om Sixten inte behagar komma innan. Så nästa vecka, typ den 23:e blir det öppen mottagning för att kolla blodtrycket. Sen veckan efter det på tisdagen den 29:e blir det besöka barnmorskan igen. Har det fortfarande inte hänt något efter det så är det besök på SÖS den 1 April för att göra gynundersökning o se hur mogen livmodertappen är och diskutera hur de ska sätta igång förlossningen. Sen den 5 April kör de igång allt om inget hänt innan. Så Sixten se till att bli redo nu så vi slipper allt det här :)

4 kommentarer:

rosemarie sa...

ja nú får han sätta fart!! Liams förslag får ju inte bli närmast!?! Jag kan tänka mig en födelsedagspresent så kan Sixten få den alldeles själv sen:) kram kram

Maria @ Sixtens mor sa! sa...

jaaa det vore något, får hoppas det händer ngt i natt :) kraaam

Big D sa...

Inte inatt. Jag måste få sova ut för att klara av det här ;)

Maria @ Sixtens mor sa! sa...

haha åkej imorgon på morgonen efter frukost då?