Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 7 mars 2011

Sixtens mormorsfilt

Håller på med en filt till Sixtens vagn. I ärlighetens namn så ångrar jag färgvalet men kör på ändå. Vagnen är marinblå och kommer ha en röd mjuklift, så jag kanske borde ha kört på rött och blått bara. Aja nu blir det massor av olika färger som det brukar vara på mormorsfiltar.

Tänkte iaf virka helblå rutor och ha de som en ram runt, det blir nog najsigt. Det enda som är lite segt med att virka är att jag domnar bort i händerna lätt samt att Sixten inte gillar när min högerarm vilar mot magen. Är väl trångt om saligheten där inne o så kommer jag där med min arm och gör det ännu trängre. Juste morsa! ;)

Imorgon (eller redan i lördags om man räknar på BF för sista mens som då är 16 Mars) så är det dax för vecka 39. Tänka sig va tiden går snabbt ändå. Undrar och undrar när den lille herr Torgé ska titta ut. Känns lite nervöst just i och med att man inte vet när det ska hända. Tänk så vi inte förstår att det är på G och föder hemma. Vad gör man då? Många tankar nu..

Inga kommentarer: