Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 2 december 2010

mått & vikt.

När vi var hos barnmorskan så tyckte hon att jag borde ha gått upp i vikt vid det här laget. Jag vägde ju nästan 74 kg när jag blev gravid sen gick jag ner i vikt till 68 kg. Nu har jag börjat att gå upp igen. Vägde mig imorse och då visade vågen på 73,4 kg. Kanske är all knäck jag stoppat i mig ;) Barnmoskan mätte även magen eller blygbenet och så upp till övre kanten av livmodern, detta blev 24 cm. Ingen aning om det är normalt men hon sa inget om det iaf. Har själv mätt magen runt om och där är det nu 103 cm. Spännande med förändringen.

för övrigt är Andreas världens bästa make! Han har köpt en mini-pc till mig i födelsedagspresent. Fy bubblan va glad jag blev :D Min laptop börjar verkligen att gå sönder nu så det var i grevens tid ;)

Nu ska jag ut och fota snön på balkongen innan jag måste åka till jobbet.

Inga kommentarer: