Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 2 november 2010

Vecka 21

Igår hade jag en riktigt underbar dag efter jobbet. Handlade först lite presenter till Emmy.
Sen träffade jag Emmy för lite shopping, massor av gravid-snack och fika. Så skönt att kunna prata med nån som först och främst vet hur jag är och tänker och sen dessutom själv är gravid. Perfekt :D Efter fikat tog vi tvärbanan hem till oss och där bjöd vi på kycklingsallad och mer snack :) Visade lite bilder och film :)

Emmy är 4-5 veckor före mig i graviditeten så hon hade en riktig gravidmage :)
Kommer bli kul att ha nån att snacka om allt möjligt som händer när man är mamma-ledig.

Denna vecka har jag knappt kännt av Sixten, lite tråkigt tycker jag. Men magen känns lite större tycker jag :D Börjat ta nån söttsliskigt medel mot hårdmage så nu börjar det lätta ;) skönt kan jag lova :D

Hittade denna förklaring på vårdguiden, angående det där knepiga med vilken vecka man är i.
Fullgångna veckor + dagar eller den vecka du är i:
Vanligast är att tala om vara i en vecka, till exempel ”jag är i vecka 20”. Du har alltså gått ett antal fulla veckor, men du har gått in i ytterligare en vecka. Exempelvis så har du gått 19 fulla veckor och 3 dagar, då är du i vecka 20. Barnmorskan kallar det däremot för vecka 19+3. Detsamma gäller månader, du kanske har gått 7 fulla månader plus några dagar, då är du i månad 8.

Äntligen hajjar jag det ;)

2 kommentarer:

lady thirty sa...

spännande!
kul att ha en kompis som också är gravid!
funderar på en sak, är det så att ni vet att det är en liten kille därinne i magen?

ha en finfin onsdag!
kramelikram

Maria @ Sixtens mor sa! sa...

ja det är en liten kille där inne :)