Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 16 november 2010

Vecka 23

Det är rätt sött att de flesta sidor som handlar om graviditeter har lite olíka tips till den blivande pappan.

Blivande pappan kan tänka på detta:

Även blivande pappor bör prata så mycket som möjligt med sitt ofödda barn. Det finns forskning som visar att ofödda barn lättare uppfattar djupare röster än ljusa.

Du stimulerar utvecklingen av barnets nervsystem genom att prata och kommunicera med små buffar och klappar på magen. (från growingpeople.se)

-Undra om Andreas har läst det här? Han har nämligen börjat med att spela dagens låt för Sixten. Då börjar Sixten att sparka. Vet inte om han är nöjd o dansar eller om han blir arg över ljudet ;) Mysigt att Andreas oxå vill ha kontakt med Sixten redan nu.

Är du och/eller din partner stressade? Du kan hjälpa henne genom att ni pratar med varandra. Avlasta. Uppmuntra henne att ta det lugnare på jobbet. Försök strukturera upp hemmasysslor, arbetet och planera jobb och ekonomi tillsammans. Har ni behov av det kan ni prata med professionella rådgivare. Hör med mödravården. (från vårdguiden)

- Hmm det där ju ju jättesvårt, ta det lugnare på jobbet. För mig innebär det nästan att man inte gör sitt jobb.. Knepigt. Nästa vecka ska jag skicka in ansökan om havandeskapspenning. Hoppas det blir beviljat. För tror inte att jag kommer orka jobba hela tiden fram till BF. Tungt att jobba på classe.

Vad gäller Sixten så har han börjat störa mig på nätterna, sover ganska dåligt. Men samtidigt är det ju skönt att känna att han lever om där inne :) Nästa vecka ska vi till barnmorskan, ska få ett moderskapsintyg då tror jag. Måste även ta om blodgrupperingen de gjorde eftersom jag bytt namn.

3 kommentarer:

Big Daddy sa...

Klart han diggar. Killen kommer att bli en rocker :)

rosemarie sa...

Har läst att valet av musik påverkar, klassisk musik ska ge intelligenta barn!!!!!!
RoseMarie:)

Maria @ Sixtens mor sa! sa...

ja det där har jag oxå hört. Andreas hoppas mest på att Sixten ska bli en rocker... ;)