Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 18 februari 2011

En ilsken liten kotte.

Vid kl 12 idag väcktes jag av att en liten kotte bankade på mitt höftben (eller kändes som det iaf)
Mycket märklig känsla när man dessutom ligger helt utslagen och sover. Fick ju för mig att vakna kl 4:10 imorse sen var jag vaken fram till nio-nånting och somnade sen om i några timmar. Sixten tyckte tydligen att jag skulle gå upp och sluta ligga i sängen och göra det trängre för honom. Ilsk var han men nu är han lugn och väntar tålmodigt på att Andreas ska komma hem. Blir lite firande med hemlagad pizza till tidig middag eller om det räknas som sen lunch... :)

4 kommentarer:

Lisa sa...

Hade gärna stannat hemma från slutet av januari jag med, men försäkringskassan nekade mig havandeskapspenning, då jag inte lyfter tungt. Tydligen är det inte tillräckligt slitsamt att stå och utföra ensidiga rörelser 8 timmar/dag som höggravid... :(

Maria @ Sixtens mor sa! sa...

verkligen konstiga regler de har. En vän till mig ansökte och angav farlig arbetsmiljö då hon jobbar med barn som har adhd och liknande diagnoser och de är väldigt utåtagerande men hon fick oxå nej.

Maria sa...

Du har rätt, det är inte så lätt att vara 30 + och vara gravid.
Jag hade mitt BF 13 feb, jag går och väntar och väntar på att bebis ska komma...
Lycka till!

Maria @ Sixtens mor sa! sa...

Maria: oj hoppas din bäbis vill komma ut snart då, kan tänka mig att man blir otålig av att bara gå och vänta och vänta..

Lycka till!