Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 7 februari 2011

Problem


Åh just nu kretsar mina tankar kring hur man får magen att bli normal igen. Jag kan knappt få i mig mat längre. Så fort jag äter fast föda så blir magen stenhård och tung. Tänk att man kan bli avis på folk som kan gå på toa helt normalt :/  Ska testa att blötlägga katrinplommon och sen dricka vattnet plus äta plommonen. Hoppas det fungerar. För detta börjar bli mitt största problem i livet just nu. Ska jag verkligen stå ut med detta i 5 veckor till? Don't think so :( Några tips på hur man blir av med förstoppning from hell? Laktulos funkar inte, Microlax funkar inte.. buhuhu!!!

4 kommentarer:

Kristin sa...

hur stor dos lactulos tar du om dagen?
jag tog 25 ml utblandat i en el två klunkar varmt te för att det skulle kännas lättare att ta. du kan ju ta den dosen morron o kväll om du inte redan testat.
Annars det vi ger Alfons varje dag.
Forlax, smakar grape/apelsin och är som ett bruspulver i vattnet. I juice känner du det inte alls, står på att man kan ta det under grav. Är receptfritt men går att få om du vill ha under högkostnad... prova det, funkar bra på Alfons.

Maria @ Sixtens mor sa! sa...

jag tar ca 60 ml laktulos om dagen.. grav överdosering.. iofs på min barnmoskas inrådan.. aha ja det måste jag testa. just nu testar jag vadsom helst =)

Liselott Lindström sa...

Ta 3-4 plommon i fil varje dag + 1 matsked krossade lifrön eller såna där psyllisfrön som mor din äter.. funkar bra för mig!!

Liselott Lindström sa...

Linfrön ska det stå.. men de ska vara krossade om de är hela måste man blötlägga dem..