Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 6 februari 2011

snurrigt.

Sömnlös nu igen, fast har sovit fram tills kl kvart i sex. Nu snurrar tankarna omkring. Hur kommer jag klara av mammarollen. Förvirrad eller superdupermammman som klarar allt och lite till? Ja det får vi väl se framöver. Vi är ju så nyfikna på hur den lille Sixten ser  ut. Han verkar vara en snällis som ibland får tokspel och röjer runt. Igår tyckte han att det var kul att sparkas och boxas en massa. Fast att jag sa till att nu gör det ont. Var väldigt spänd och tung i magen igår plus att jag hade feber och mådde illa. Inte lätt alla gånger.

Är sugen på att göra så mycket, skulle vilja ha en mormorsfilt, ett lapptäcke, virka hantlar till en mobil.. massor av roliga projekt men samtidigt så blir inget gjort. Får nog bestämma mig för ett projekt o så bara börja.

Nu ska jag testa o se om sömnen kommer tillbaka.

2 kommentarer:

ullis sa...

Det är mycket med de där tankarna på slutet gumman och tro mig, mammarollen bara är där så fort man får se sin söta lilla bebis.

Visst är det mycket att ta in i början, lite förvirrande men bara efter ett tag så sitter det där. Det kan inte bli fel, han är ju din.

Att ta tag i ett projekt och bara börja låter som en bra plan!

Lycka till sötnos!
KRAM

rosemarie sa...

Ni kommer att bli superfina föräldrar, ha inga tvivel om de kram kram