Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 21 februari 2011

ny vecka, nya äventyr

God morgon världen! I helgen har jag varit besatt av att virka mormorsrutor, det ska ju bli en filt till Sixten av dem. Är inte helt nöjd med färgvalet dock. Så ska nog göra en till som ska gå i grått och ljusa färger :) Borde även göra en amningskudde, det verkar himla praktiskt. Får sondera bloggvärlden och se om det finns nån fiffig beskrivning annars får jag väl freestyla eller gå och köpa mig en.

Hur mår jag och magen då? Vi mår bra, har lite småkrämpor som värk lite här o där. Sover ganska dåligt på nätterna men inte så konstigt när magen är stor. Sixten busar runt lite då och då, mysigt att känna hans rörelser. Vi längtar så mkt efter att få hålla honom nu. Imorgon går vi in i vecka 37. Undra hur länge till han tänker dröja? De säger ju att man ska se till hur ens mor hade det och jag bestämde mig för att komma till världen 1 vecka innan BF, för vem vill vara född på Lucia.. inte jag ;) 7:e var ett mycket bättre datum tyckte jag :) Isf så borde Sixten komma den 14:e eller 15:e Mars. Ska vi säga den 14:e? Så han får en egen dag?

3 kommentarer:

Pernilla sa...

han får komma den 15:e oxå om han vill:) hans firande går före isf:)

Maria @ Sixtens mor sa! sa...

åh så snällt av dig :)

Per-Olof Dragsten sa...

Maria se till att han blir elektriker, jag går i pension om 20 år.