Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 9 februari 2011

kläder

Idag blev det att stryka och sortera Sixtens kläder. Nu vet vi vad han har i vilken storlek. Han behöver lite kläder för den första tiden som vi måste köpa. En jacka så han inte fryser när vi är ute. Plus en kofta eller liknande. Sen tror jag att han klarar sig den första tiden. Beror lite på hur stor han tänker vara när han föds. Själv var jag en mycket liten plutt på 47 cm och 2,5 kg. Så storlek 50 lär ju ha funkat ett bra tag på mig. Vi har nog mest kläder i 50 och 60. Kanske borde kirra lite mer toppar i storlek 56...

2 kommentarer:

Anki Karlsson sa...

Hej!
Min dotter var 53 cm och vägde 3770 gr, på henne var 50 för stort.. Så stl 50 hade hon länge och 56 långt in på sommaren, hon föddes i april..
Vi hade fått rådet att inte köpa något mindre än 62.. vilket vi inte hade gjort, hade nåt plagg i st 56. Så det blev en tur på HM på väg hem från BB för att inhandla kläder i stl 50..
Sonen däremot var 56 cm och vägde 4840 gr. Han kunde aldrig ha 56 utan gick på den stora stl 62 nästan direkt =)

Hoppas detta kan hjälpa dej i klädstorleks djungeln =)

Lycka till!

Maria @ Sixtens mor sa! sa...

Ja jag tror på storlek 50-56 :) Ser ju hur min bästis bäbis drunknar i sina kläder.. Är ju bara o köpa några nya plagg om det är så att det är för litet :)