Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 16 februari 2011

Vecka 36

Har varit till barnmorskan och mätt magen och lyssnat på hjärtljud. Allt var fint. Fick även ställa mig på vågen där, med skor och kläder visade den 80 kg. Hemma imorse utan kläder och skor visade vågen 77,5 kg. Jag går efter min våg ;) och har isf gått upp 4 kg sen jag blev gravid och 6,5 kg sen inskrivningen på MVC. Varför den ökningen blir högre beror på att jag gick ner i vikt i början av graviditeten, var nog först efter Bali som jag började öka i vikt igen. Var nere på 68 kg ett tag. Knasigt. Eftersom min pappa ha pacemaker samt att jag tidigare har fått högt blodtryck av p-piller måste jag nu kolla mitt blodtryck varje vecka. Det känns lite segt men bra att de kollar ordentligt. Dock har det legat stadigt hela tiden.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Åh va skönt med sån liten viktuppgång! Jag har nästan lagt på mig 20kg och det är tungt :( Men i dom andra värdena följs vi åt då ;)

Vi bor ju i en sån liten stad så det finns väl en annan möjlighet att ha det mer "personligt" förmodligen.
Tycker du att du fått mkt stöd och så från MVC då? Tycker det är rätt dåligt här. Känns som dom har lite svårt att förstå att som förstföderska är allt ett enda stort frågetecken ;)
Men det är väl kanske för att graviditeter är sån rutin för dom?

Ta hand om dig och magen!

svartanova sa...

Åh, jag har missat massor på den här bloggen! Vad intressant att läsa och att du också har börjat virka. Mysigt!